الو الالباب

هذا بَلاغٌ لِلنَّاسِ وَ لِیُنْذَرُوا بِهِ وَ لِیَعْلَمُوا أَنَّما هُوَ إِلهٌ واحِدٌ وَ لِیَذَّکَّرَ أُولُوا الْأَلْباب ابراهیم 52

الو الالباب

هذا بَلاغٌ لِلنَّاسِ وَ لِیُنْذَرُوا بِهِ وَ لِیَعْلَمُوا أَنَّما هُوَ إِلهٌ واحِدٌ وَ لِیَذَّکَّرَ أُولُوا الْأَلْباب ابراهیم 52

الو الالباب

نشر مطالب و دیدگاه ها

۷ مطلب در اسفند ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم:
قران کریم می فرماید:
فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصار        حشر آیه 2(لطفا به تفسیر آیه و شان نزول آن مراجعه فرمایید)

انتخابات اسفند ماه با تمام فراز و نشیب های خود به پایان رسید؛ انتخاباتی که شاید بزرگترین ثمره آن بالا رفتن سطح معرفتی برخی اشخاص از  جریان آقای هاشمی در سطح کلان کشور و در بعد کوچک تر و در کرمان پی بردن به ضعف های و کاستی هایی بود که در هنگام نیاز نبود آنان احساس شد.

 انتخابات خبرگان کرمان در حالی برگزار شد که برادران حزب اللهی کرمان به ویژه دوستان حوزوی در اغمای شدیدی نسبت به فضای موجود و وظیفه خود به سر می بردند. حتی نتوانستند با قاطعیت کامل از شخصی خاص و یا لیستی حمایت کنند و پیوسته بین آنان اختلاف بود؛ این در حالی است که روحانیت بصیر قبل ها جلسه برگزار کرده و در آن جلسه آقای علیمرادی را معرفی کرده و نسبت به آقای شیخ بهایی اعلان بی خبری کرده و از حمایت فلانی دست برداشته بودند. برخی از علمای کرمان با عصبانیت شدید از آن جلسه، پیوسته حرف از آقای شیخ بهایی می زدند و ایشان را انتخاب اصلح می دانستند و از ایشان دفاع می کردند؛ غافل از آن که حمایت از آقای شیخ بهایی موجب شکسته شدن رای آقای علی مرادی بود و همه این ها سبب بالا آمدن آقای صدر، دوستان چرا در آن جلسه برخی با بیان استدلال های سست رای را از آقای شیخ بهایی برگردانده و به آقای علی مرادی داده اند؛ جواب داده شده این است که آقای شیخ بهایی ناگهان به کرمان آمده اند و در کرمان فعالیت و حرکتی نداشته اند، با گروه و یا قشر خاصی برنامه و یا زمینه آشنایی ندارند؛ پس بهتر است که آقای علیمرادی مطرح شوند. آقایان حرف شما صحیح است و ما این را می پذیریم.

مشکل از همین جا است؛مشکل اصلی غفلت، سستی، عدم بصیر بودن برخی اشخاص و نبود دور اندیشی در فضای علمای کرمان است که شخصی را برای این مجلس مهم جدا نکرده و در آخر گفتند:(مصلحت در این است باید به فلان کس رای بدهیم).

دوستان عزیز حوزوی: ما هر سال برخی برای ما برنامه ریزی می کنند و ما نیز به علت عدم انسجام کافی و برنامه ریزی دقیق، مدت دار و سست از باب مصلحت تن به نظرات برخی می دهیم؛ در همین انتخابات از اسم مجمع روحانیت کرمان سوء استفاده شد و لکن برخی از دوستان معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه کرمان تصریح کردند که اصلا چنین مجمعی وجود ندارد؛ حال اگر وجود ندارد، چرا برخی از این نام استفاده می کنند.

بزرگواران ما نیاز به یک انسجام و همبستگی عملی، فکری و هم اندیشی قوی داریم، چرا؟ تا در مواقع این چنینی بتواند با یک هم اندیشی و دور اندیشی به جبهه حزب اللهی های کرمان خط دهد. این خط دهی ها صرفا در مسایل سیاسی خلاصه نمی شود؛ بلکه می تواند در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی کرمان حضور موثر و سخن متقن داشته باشد.

همین تحصن عناصر انقلابی کرمان در جلوی اداره ارشاد کرمان. چرا با وجود دغدغه منطقی و مطالبات حق با این ضعف و سستی به پایان رسید؛ چون جبهه منسجم از بچه های مذهبی کرمان وجود ندارد؛ حوزه علمیه و اساتید آن می توانند موجبات این جبهه منسجم فکری و اندیشه ای را ایجاد کنند. این در فضای کرمان یک ضرورت است.

دوستان عزیز؛ هیات مذهبی و سایر مجامع مذهبی و دینی کرمان نیاز  به یک هسته فکری و بصیر دارند که این عناصر محکم، پر از استعداد و توانایی را در خود جمع کند تا به سبب خرد جمعی، فکری به حال اوضاع از هم کسسته فرهنگی و سیاسی کرمان داشته باشند.

توجه: این حرف بنده خلاصه در یک ایده گذرا و سطحی نمی شود، باید یک جریان و یک مطالبه عمومی بین خواص کرمانی و انقلابی صورت بگیرد و آن همبستگی فکری و دور اندیشی هایی است که کرمان به آن نیاز دارد؛ چرا که هدف و محتمل قوی و بزرگ است و لازم است که اسباب آن نیز قوی و یک تشکل قوی راه اندازی کنند.
توجه2: اصلاح اوضاع فرهنگی و سیاسی با دغدغه مندی یک و یا چند نفر امکان پذیر نیست، نیاز به کار گروهی و خرد جمعی و تصمیم منطقی و عالمانه جمعی دارد؛ بنابر این صحیح نیست که برخی را به سبب برخی عملکرد ها توبیخ و یا مورد تهمت قرار دهیم.

توجه 3: اگر می خواهیم در فضای فرهنگی و سیاسی حرکتی داشته باشیم، راه آن تخریب فلان اشخاص ویا فلان گروه ها نیست؛ آقایان چرا خود منسجم، هم رای و هم کار نمی شوید.

اللَّهُمَّ امْلَأْ قَلْبِی حُبّاً لَکَ وَ خَشْیَهً مِنْکَ وَ تَصْدِیقاً وَ إِیمَاناً بِکَ وَ فَرَقاً مِنْکَ وَ شَوْقاً إِلَیْکَ یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ

اَللَّهُمَّ أَلْحِقْنا بِالصّالِحِینَ وَ لاَ تُؤَخِّرْنا مَعَ اَلْأَشْرَارِ وَ أَلْحِقْنا بِصَالِحِ مَنْ مَضَى وَ اجْعَلْنا مَعَ صَالِحِ مَنْ بَقِیَ وَ خُذْ بِنا سَبِیلَ اَلصَّالِحِینَ وَ أَعِنِّا عَلَى مَا تُعینُ بِهِ الصالحینَ عَلی أنفُسِهِم وَ لاَ تَرُدَّنا فِی سُوءٍ اِسْتَنْقَذْتَنا مِنْهُ یَا رَبَّ اَلْعَالَمِینَ

دل‌های پر از شوقی، ذهن‌های پر از انگیزه‌ای، در جهت حرکت به جلو، امروز در کشور ما وجود دارد؛ پروردگارا‌! این دلها را این ذهنها را، صاحبان آنها را روزبه‌روز موفق‌تر بفرما!
پروردگارا! آرزوهایی، امیدهایی، آرمانهایی، در برابر چشم فرزندان انقلاب ترسیم شده؛ پروردگارا! این امیدها و این آرزوها را به‌طور کامل برآورده بفرما!
ما را در این قافله جزو عقب‌افتادگان قرار نده!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۵۲

فرهنگ

هزینه بار ترین موجود هستی است که در طول تاریخ سرچشمه مشکلات و سرآغاز حرکت ها بوده است. فرهنگ مظلوم نیست، بلکه هست و در تمام لحظه ها و مکان ها قابل درک است.اگر انسانی در لحظه ای جان انسان دیگری را می ستاند و یا در گوشه ای فردی خلافی می کند؛ اگر در شهری مردمی الله را عبادت می کنند، و یا اشخاصی به مستمندان و فقرا کمک رسانی می کنند؛ همه نتیجه فرهنگ است؛ فرهنگ غول خاموش تمام قصه ها است و علت تامه تمام حوادث، باید جدی گرفته شود، باید درک شود، مورد اهتمام قرار گیرد و گرنه اگر رشد کرد و رشد کرد و غول شود؛ آن وقت غول است و قدرت مند؛آری سرچشمه تمام خون ریزی ها و گل ریزی ها فرهنگ است؛ با صدای خاموش خود انقلاب می کند، حکومت تشکیل می دهد و حکومت می کند و با صدای خاموش خود قضاوت می کند و جزا می دهد. براستی فرهنگ چیست.                   
                                                                                                                                               ادامه دارد...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۵۳
سعید دهقانزاده

  1. خوردن آب پاک و استنشاق هوای سالم

  2. حرکت و سکون کافی - تنبل و تن پرور نباشیم

  3. خواب و بیداری مناسب - شرایط خواب

  4. آشامیدن و خوردن غذای مناسب هر فردی به تناسب خود

  5. دفع مواد زاید و حفظ مواد لازم بدن

  6. کنترل حالات روحی و روانی در مواجهه با بحران ها و جدی گرفتن مسائل روحی و روانی

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۱۴
سعید دهقانزاده

احکام سجده قرآن بر اساس رساله توضیح المسائل آیت الله مکارم

چهار سوره که آیه سجده واجب دارند عبارتند از:
1. اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ (سورة علق) آیه 19   2-. وَ النَّجْمِ (سورة نجم)آیه 62
3. تنزیل الســجـده (سورة فصّلت) آیه37                4. حم السّجده (سوره سجده) آیه 15

علت وجوب سجده : مهمترین علتی که برای سجده در این چهار سوره می توان ذکر کرد، سنّت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هست. یعنی روایاتی که از امامان معصوم در این باره صادر شده است برای اطلاع بیشتر به وسائل الشیعه‌، شیخ حر عاملی‌ و خصال شیخ صدوق مراجعه گردد.
سجده در این موارد واجب می شود:
1. تلاوت «بر زبان جاری کردن» تمام آیه به طور کامل، با قصد و توجه به طور زنده.
2. گوش دادن به تمام آیه با قصد و توجه و به طور واضح ( بنابر احتیاط اگر به گوش بخورد  ویا از رادیو و نوارگوش کند، سجده کند.
اگر انسان خودش آیه سجده را بخواند ودر همان حال از دیگری بشنود یک سجده کافی است.
کیفیت سجده: در سجده واجب قرآن، باید پیشانى را بر چیزى بگذارد که سجده نماز بر آن جایز است بنابر احتیاط واجب، همچنین ستر عورت و غصبى نبودن را رعایت کند، ولى سایر شرایطى که در نماز لازم است در این سجده واجب نیست. (مثل حجاب، طهارت و....، لازم نیست.)در سجده قرآن، رو به قبله بودن شرط نیست و به هرسوى مى تواند سجده کند، ولى بهتر روبه قبله بودن است.
ذکر سجده : اولا گفتن ذکر واجب نیست اما بهتر است ذکر بگوید و این ذکر مستحب است :
لا اله الاّ اللهُ، حقّاً حقّاً، لا اله الاّ اللهُ، ایماناً و تصدیقاً، لا اله الاّ اللهُ، عبودیة‌ً و رقّاً، سجدت‌ُ لک یا رب‌ِّ تعبّداً و رقّاً، لامستنکفاً و لامستکبِرًا بَل‌ْ اَنَا عبدٌ ذلیل‌ٌ  ضعیف خائف‌ُ مستجیِرٌ                                                                            التماس دعا


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۱۳
سعید دهقانزاده

حوزه علمیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۱۰
سعید دهقانزاده

آیت الله مکارم رهحکم بازاریابی شبکه ای و اشتغال در آن چیست؟ آیا فعالیت در این شرکت ها از جهت شرعی حرام است؟


پاسخ : تنها در صورتی که بازاریابی به صورت شبکه ای و زیر مجموعه ای نباشد و سود حاصله فقط به بازاریاب اول تعلق گیرد اشکالی ندارد و غیر آن، اشکال دارد. البته ممکن است در طرح های جدید، بعضی از اشکالات این کار برطرف شده باشد ولی هنوز اشکال اصلی که استفاده بازاریاب های بالواسطه می باشد و نوعی اکل مال به باطل است وجود دارد. برای مطالعه در این زمینه می توانید به کتاب «بازاریابى شبکه اى یا کلاهبردارى مرموز» مراجعه بفرمایید.


سایت آیت الله مکارم شیرازی استفتاء 9412030080


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۰۱
سعید دهقانزاده